Doslova třaskavý materiál projednávali na svém posledním zasedání mariánskolázeňští zastupitelé. Společnost Městská doprava Mariánské Lázně, kterou radnice vlastní spolu s Dopravním podnikem, totiž požádala o dalších 2,2 milionu korun.

„S podklady od společnosti nejsem spokojen, je ale ve finanční tísni, kterou musíme vyřešit,“ uvedl mariánskolázeňský místostarosta Jiří Chval. Podle něj musí město na svého partnera ve společnosti více tlačit, aby změnil své chápání městské hromadné dopravy.

Žádost a přístup městské společnosti k ekonomickým problémům se ale některým zastupitelům vůbec nelíbil.

„Snažil jsem se už dříve do této problematiky proniknout, ale od Městské dopravy jsem dostával jen torza požadovaných informací,“ řekl v diskusi na téma MHD v Mariánských Lázních zastupitel Jan Jokl. V nákladech se podle něj nachází položky, u kterých společnost nevysvětlila jejich efektivitu.
„Jedná se například o cestovné v řádech desetitisíců, opakované opravy některých vozidel nebo mzdy členů vedení. Těch je pět na 35 zaměstnanců,“ uvedl Jokl.

„Pláčeme nad rozlitým mlékem. My sami jsme svým rozhodnutím schválili dva jednatele, dva členy dozorčí rady a ředitele,“ reagoval na žádost o další finanční příspěvek zastupitel Antonín Šimánek.
„Od Městské dopravy nemůžeme čekat zisk, ale náklady musíme pečlivě studovat. Pořádek si prosadíme, ale musíme se na tom dohodnout s naším společníkem na valné hromadě,“ zdůraznil.

Slovo na jednání zastupitelstva dostal také jednatel Městské dopravy Milan Kotoun.
„Už jsme se pustili do úsporných opatření,“ bránil se Kotoun námitkám zastupitelů.
Společnost podle něj bude mít v budoucnu jen jednoho jednatele a výkonného ředitele. Hledá také nového dodavatele elektrické energie. „Prodali jsme také tři nejstarší autobusy, které si vyžadovaly největší opravy,“ poznamenal Kotoun.
Zastupitelé nakonec žádost firmy Městská doprava o zvýšení příspěvku s výhradami schválili