Chebsko – Čím přilákat turisty? Jaká by měla být ideální spolupráce mezi obcí či městem a místními stravovacími a ubytovacími zařízeními? Také o tom se mluvilo na Konferenci pořádané v rámci projektu Podpora marketingu a rozvoje cestovního ruchu v Mikroregionu Chebsko.
Mezi posluchači byli také zástupci obcí mikroregionu nebo náměstek hejtmana Petr Navrátil.
„Nás cestovní ruch drží takříkajíc nad vodou,“ uvedl Jan Ryba, starosta Poustky. „Spolupráce hoteliérů s obcemi je podle mého názoru správnou cestou,“ poznamenal s tím, že se díky souhře všech subjektů zvýší pravděpodobnost, že se lidé do obce budou vracet.
„Konference byla zaměřená na prezentaci aktivit, které se realizovaly v první etapě projektu, buď z celé nebo z větší části,“ vysvětlila manažerka Mikroregionu Chebsko Markéta Pagáčová. „Prezentována byla především studie Cestovního ruchu a navazujících aktivit Mikroregionu Chebsko, se kterou přítomné seznámil Daniel Andrlík, zástupce Asistenčního centra.“ Další z přednášejících byl Jan Tlučhoř, zástupce partnera projektu ZČU, který promluvil o významu marketingu Mikroregionu Chebsko.
Posledním bodem konference byla prezentace informačního portálu s rezervačním systémem, který představil Tomáš Matějček.
Zástupci obcí mikroregionu se na konferenci dozvěděli nejen to, co studie obsahuje, ale také si poslechli, jak by se mohla do budoucna vyvíjet. Jak uvedla manažerka Mikroregionu Chebsko, studie není mrtvý dokument. „Bude se s ní dál pracoval,“ podotkla.
„Mikroregion rozjel svoji činnost velkým projektem,“ uvedl předseda Mikroregionu Chebsko Michal Pospíšil. „Jsem rád, že je projekt úspěšný.“
Tento projekt je podporován a financován z Regionálního operačního programu NUTS 2 Severozápad, a to z 92, 5 procent.