Po poslední dopravní nehodě na silnici z Aše do Chebu začali lidé volat po řešení rizikového úseku u Františkových Lázní. Karamboly u křižovatky na Třebeň mívají fatální následky. Instituce si ale problém přehazují jako horký brambor.

Křižovatka si vybírá tu nejvyšší daň

Naposledy v místě přišel o život cyklista, který chtěl odbočit na Třebeň. Na webových stránkách Deníku se pod článkem rozhořela diskuze, že by si místo zasloužilo nějaké dopravní opatření.

Kruhový objezd, snížená rychlost

Libor Kouba, jeden ze čtenářů, na tragédii reagoval. „Na tomhle obchvatu by dávno měl být kruháč, tak jak to dělají v Německu,“ navrhoval.
Také další souhlasili, že by měl být úsek upravený.
„Okolo lázní by měl být obchvat s maximální rychlostí 70 kilometrů za hodinu, a ne závodiště,“ napsal další čtenář Mirek.

K realizaci nedošlo

Chebští policisté se už o silnici z Chebu do Aše zajímali.
„Z hlediska dopravního inspektorátu byl dáván městu a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podnět k vybudování nadchodu nebo podchodu, nasvětlení křižovatky nebo kruhového objezdu. Žádný z oslovených k realizaci nepřistoupil,“ uvedla mluvčí chebských policistů Martina Hrušková. „Do budoucna byl také plánován obchvat Františkových Lázní, který by veškerý provoz křižovatky odklonil,“ dodala.

Marně se snažíme

S vyjádřením policistů ale příliš nesouhlasí představitelé františkolázeňské radnice.
„Po čtyři roky, co jsem ve funkci na radnici, se snažíme, aby Policie ČR povolila v tomto nebezpečném úseku snížení rychlosti nebo zbudování semaforů, případně jiné výhodné technické řešení,“ vyjádřil se k problému starosta Františkových Lázní Ivo Mlátilík. „Dopravní inženýr Tlačil však vždy vše navrhované zamítl,“ dodal rozhořčeně.
Vyjádření ŘSD se do uzávěrky tohoto vydání nepodařilo zajistit.