Nemělo by se tak stávat to co v minulosti, že lidé našli svůj dopis až na sociální síti a v úplně jiném městě či na druhé straně Aše. To byl ten zřejmě lepší případ. Jiní ho totiž nenašli vůbec a řadě zejména seniorů to způsobilo nemalé problémy. Nedisponují totiž bankovním účtem, mailem natož datovou schránkou. Tím pádem jim nepřišla složenka na peníze a byli v prodlevě s placením nájmů a energií.
"Aš byla snad jedinou obcí s rozšířenou působností, kde prostě doručování nefungovalo. Neustálé experimenty nezabíraly. Byl to ze strany města ohromně náročný a dlouhý boj o stálé ašské doručovatelky, které zde budou nastálo a tudíž budou znát svůj rajon," řekl starosta Aše Vítězslav Kokoř, podle kterého je stejně tak významná i dohoda o budově pošty. Ta zůstane nadále v majetku České pošty.
"Společně se pokusíme najít cestu, jak zrekonstruovat prázdná patra budovy na byty pro občany Aše. Rád bych využil této příležitosti a panu Miroslavu Štěpánovi, generálnímu řediteli České pošty, za jeho velmi vstřícný a věcný přístup k ašskému problému poděkoval. Převzal poštu v těžkém stavu letos v březnu a skutečně se problémy snaží efektivně řešit,“ uvedl Kokoř.
Jako první prý generální ředitel nedal jen na zprávy z chebské pošty o tom, že v Aši to není tak hrozné, jak si tamní stěžují. Komunikoval s vedením Aše a sbíral tak materiály i z druhé strany, kdy vedení města žádalo občany ať vše dokumentují a posílají. Tlak na zlepšení situace byl cítit ze všech stran. "Byl ze strany města, ze strany lidí, pomáhala nám i poslankyně Jana Mračková Vildumetzová a nakonec pomohl i nový ředitel pošty," zdůraznil Kokoř.
"Jsem rád, že jsme se s panem starostou bez zbytečných emocí dokázali věcně a konstruktivně dohodnout na řešení dvou palčivých problémů. Těmi jsou kvalita listovního doručování a budoucnost nemovitosti České pošty v Aši. Věřím, že výsledky našeho jednání se dostaví co nejdříve a občané města, jeho vedení a také samotná Česká pošta budou spokojeni. Samospráva je naším přirozeným partnerem a na příkladu Aše je vidět, že se dokážeme dohodnout i na řešení složitých problémů,“ řekl za Českou poštu Miroslav Štěpán.
Od začátku příštího roku tak bude v Aši opět obnovena dodejna listovního doručování. Přestat by měly problémy s pozdní nebo chybnou distribucí dopisů. Celkem bude na dodejně zaměstnáno pět listovních doručovatelů. Díky aktivitě starosty Kokoře jsou již dnes předběžně dohodnuti dva lidé, kteří jsou připraveni nastoupit jako doručovatelé na ašskou dodejnu. Během prosince proběhne v dané lokalitě náborová kampaň, aby od začátku roku bylo vše připravené a ostrý provoz listovního doručování se mohl rozběhnout.
Na nové pošťáky se těší i samotní Ašáci a přilehlé obce. Mezi nimi Ladislav Fedor z Mokřin. "Stalo se mi, že nepřišlo SIPO do schránky. Nepřišla mi ani složenka s penězi. Dcera se proto poslední pracovní den v měsíci rozhodla zajít na poštu z vlastní iniciativy a raději jsme vše zaplatili, přibližně dle předchozích plateb. Až v novém měsíci jsem našel ve schránce dopis od ČEZ s výměrou platby. Tak snad bude vše v pořádku. Dříve jezdila pošta jednou týdně a naplnila všem v paneláku schránky. Poslední dny v září se tu ale nikdo neukázal. Doufám, že od nového roku začne vše zase fungovat jak má," říká třiasedmdesátiletý senior, který je na tuto komunikaci s poštou odkázaný. Mail ani elektronickou komunikaci v jeho věku nepoužívá a začít s tím ani nehodlá. S různými aplikacemi od dodavatelů či poskytovatelů služeb také ne. "Tyhle věci už pro mě nejsou. Nemám ani internet," dodává Fedor.