„Cílem tohoto opatření je dopravní zklidnění v nejužším centru města,“ vysvětlil chebský starosta Antonín Jalovec. „Druhým důvodem je ale také hluk. Kvůli požadavku památkářů musela například v Židovské ulici asfalt nahradit dlažba, jízda po ní je však hlučnější.“

Takzvané zónové značky budou umístěny na vjezdech do městské památkové rezervace v ulicích Dlouhá, Školní, Hradební a Křížovnická. „Zónové značky přitom jasně stanovují, že vozidla vjíždějí do oblasti, kde musí dodržovat dopravní značení uvedené na ploše zónové značky. Vedle omezení rychlosti na 30 km/h na ně bude přesunuto také dosavadní dopravní značení omezující vjezd vozidel těžších než 6 tun. Na výjezdech z památkové rezervace v ulicích Hradební, Školní, Kamenná a Křížovnická pak bude dopravní značení, které zónu ukončuje,“ uvedl mluvčí chebského městského úřadu Tomáš Ivanič.

Perlorodka.
Odborníci chtějí vrátit perlorodku říční zpět do přírody

Nejsou to však jediná opatření, která mají vést ke zklidnění dopravy v centru města. „V plánu jsou také retardéry nebo třeba vyvýšené křižovatky. Ta by mohla vzniknout třeba nad Kamennou ulicí, aby křižovatkou nebylo možné rychle projíždět,“ podotkl Antonín Jalovec. Podle jeho slov nyní někteří řidiči v centru nedodržují ani nejvyšší povolenou rychlost, tedy 50 kilometrů v hodině. Dodržování nových pravidel se tak město chystá kontrolovat. „Systém proto doplní mobilní radar,“ dodal.

V Karlových Varech musejí řidiči s omezenou rychlostí počítat už dávno. „Třicítka“ na ně čeká především při vjezdu do lázeňského území, toto omezení bylo zavedeno před více než 10 lety. I v Karlových Varech ale platí, že ne všichni řidiči toto omezení dodržují.

Ilustrační fotografie.
Násilí na známé řešil opět násilím