Z pohledu motoristů asi nejkomplikovanější akcí byly opravy povrchů na silnici I/6 ve směru z Karlových Varů na Prahu. Stavba začala po letních prázdninách a skončila v závěru října. Náklady se pohybovaly kolem 50 milionů korun a ve směru na Karlovy Vary bylo nutné jezdit po objížďce přes Žalmanov. Došlo rovněž na opravu povrchu na silnici I/6 u přehrady Skalka mezi Chebem a Pomezím.

Patrně nejzásadnější letošní stavební akcí na dálnici D6 byla oprava povrchu komunikace na mostu přes Ohři u transmotelu. „V podstatě se tady dělo to samé, co se dělo v loňském roce, kdy byla také uzavřena jedna polovina mostu přes Ohři," uvedl Lukáš Hnízdil, ředitel karlovarské správy Ředitelství silnic a dálnic ČR. Po zimní sezoně se podle Hnízdila ukázalo, že metoda, kterou odborníci použili při opravě na druhé části mostu, byla podle všeho vhodná. Neobjevili tady žádné závady na opravené části. Stejným způsobem proto opravili druhou polovinu mostu. Původní asfaltový povrch byl nahrazen pružnějším, akce se konala v rámci záruky na stavbu.

Další dvě rozsáhlé opravy se sice nekonaly na silnicích druhé třídy, ale rozsahem a náklady byly poměrně výjimečné. Kolem 11 milionů korun stála celková rekonstrukce mostu u Vintířova. Kvůli opravě tohoto mostu museli řidiči jezdit několik měsíců po objízdné trase přes Boučí a Vřesovou nebo přes Královské Poříčí a Nové Sedlo. Došlo rovněž na rekonstrukci silnice mezi Sokolovem a Starým Sedlem, která stála kolem 7 milionů korun.

Karlovarský kraj vynaložil letos na opravy a údržbu silnic druhé a třetí třídy přibližně 300 milionů korun. Zapojil nejen vlastní zdroje, ale také příspěvek od Státního fondu dopravní infrastruktury. Další peníze pak získal z evropských dotačních titulů.

Ve srovnání s loňským rokem budou výdaje Karlovarského kraje na opravy silnic výrazně nižší. Loni přes rozpočet krajské správy silnic prošly bezmála dvě miliardy korun.