Vážení čtenáři, rádi bychom vám přinášeli střípky ze života v naší škole. Zajímavosti, ale i důležité informace, které by vás mohly zajímat. Škola jako taková je živoucí organismus, dýchá, vyvíjí se. Občas je jako rozverné dítě, plná života a očekávání, jindy zas připomíná rozvážného kmeta, rozjímá a vstřebává zkušenosti.
ISŠ Cheb se svými cca 1500 žáky je opravdu školou velkou. Není důležité (samozřejmě, že je), jak je tato instituce velká, ale jak přistupuje ke svým ovečkám (žákům). Nová koncepce, s kterou nastoupil do funkce ředitele školy PhDr. Miroslav Liška, je zásadní změnou přístupu a pojetí výchovně vzdělávacího procesu. Zřetelně se zde mísí snaha o zvýšení kvality výuky a zlepšení personálních vztahů, což je velice pozitivní směřování.
Na jedné straně chceme uchazečům o vzdělání zajistit dostatečný výběr perspektivních oborů, kvalitní výuku kvalifikovanými pedagogy a na straně druhé si uvědomujeme problémy, které se ve škole mohou vyskytnout, a proto jsme se postavili tvrdě v boji proti drogám, alkoholu a šikaně.
Samozřejmě je navýsost důležité zajistit kvalitní výuku, ale pokud tato výuka neprobíhá v bezpečném prostředí, není efektivní. Děláme vše proto, aby v ISŠ Cheb vládl duch přátelství, důvěry a klidu. Proti každému, kdo by chtěl tato pravidla narušit, velice tvrdě zakročíme.
Velkou výzvou je snaha umožnit žákům projevit svůj názor, aby byl slyšet hlas, nápady, problémy, návrhy… I s tímto se v dalším směřování školy počítá.
Zapomněli jsme zmínit jednu důležitou informaci, a tou je disciplína. Bez disciplíny a přesných pravidel nemůže fungovat žádná instituce. Proto jsou u nás ve škole stanovena jasná transparentní pravidla, jejichž dodržování budeme hlídat a prosazovat.
Možnosti školy jsou velice široké a hodláme je bezezbytku využít.
Významnou změnou je kompletní přerod vedení školy, kde nezůstal kámen na kameni, tedy zástupce na zástupci. Velkou posilou týmu vedení školy je Mgr. Tomáš Mašek (na fotu vlevo) zástupce ředitele pro teoretické vyučování, který k nám přišel z gymnázia v Karlových Varech. Tento mladý energický muž odpověděl na pár otázek:
Uslyšíte ISŠ Cheb, co vás napadne jako první?
Naše škola, moje práce, společná cesta.
Co si myslíte, že je největším problémem školy?
Aktuálně je největším problémem, podobně jako na jiných středních školách v Karlovarském kraji, pokles počtu žáků. Tento stav, který je způsoben zejména demografickou situací, s sebou přináší celou řadu zejména finančních, organizačních a personálních potíží, které vyžadují okamžitá řešení.
A největším pozitivem ..?
Jsem přesvědčen, že v současné době je největším pozitivem školy vytvoření nové koncepce jejího rozvoje. Mezi klíčové priority příštích let patří: zvýšení kvality výuky, přizpůsobení oborové struktury pracovnímu trhu, profesní rozvoj zaměstnanců a ekonomická stabilizace.
Prozradíte, jaké úkoly vás čekají v tomto školním roce?
Nejdůležitějšími úkoly letošního školního roku, za jejichž uskutečnění odpovídám, jsou: příprava a realizace plánu osobnostního rozvoje zaměstnanců, aplikace nového systému jejich hodnocení a optimalizace průběhu výchovně – vzdělávacího procesu.
(thb)