Šok proto zaznamenávají cestující z některých starších vlakových souprav, kterými se dopravují z Chebu do dalších měst. Ty mají totiž během zimních měsíců vypnutou vodu, aby v potrubích nezamrzla. České dráhy o problému vědí, ale řešení zatím nemají.

„Jela jsem nedávno jedním starším typem vlaku směrem na Karlovy Vary a opravdu v něm voda netekla," uvedla cestující Helena Langmaierová z Chebu. „Překvapilo mě to, protože vím, jak tu všude řádí žloutenka, a tam nebyla kapka vody."

Podle drah však takových vlaků jezdí v Karlovarském kraji minimum. „Je třeba zdůraznit, že v Karlovarském kraji jezdí po rozsáhlé modernizaci vozidlového parku pouze 10% spojů, kde jsou starší vozy a konstrukční řešení neumožňuje plnění vodou kvůli zamrznutí," uvedla tisková mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová. Situace se ve srovnání s dobou před třemi lety výrazně zlepšila. Bez vody v období mrazivého počasí jezdí v Karlovarském kraji denně mimo sobotu a neděli celkem čtyři osobní a spěšné vlaky. 

„K nasazení starších typů vagonů může docházet při mimořádných událostech, jako jsou nehody, poruchy infrastruktury, kdy pravidelné spoje nemůžou dojet do cílových stanic, a České dráhy, aby zajistily ostatní spoje podle jízdního řádu, musí využít starších vagonů," vysvětlovala mluvčí Českých drah Pistoriusová. „Teď máme v regionu všichni dbát na zvýšenou hygienu, a to především po použití záchodu, takže to vidím jako velký nedostatek," dodala Langmaierová. České dráhy postupně modernizují svůj vozidlový park, a to jak v regionální dopravě, tak v dálkové. I tak se však cestující někdy starým typem vlaku budou muset svézt. „Co se týká regionální dopravy v Karlovarském kraji, jezdí na spojích v úseku Mariánské Lázně Cheb Karlovy Vary moderní motorové jednotky RegioShark, kde je voda bez problémů," popsala Radka Pistoriusová.

Nové motorové jednotky jezdí také na spojích v úseku Cheb Aš město ( Hranice v Čechách) a Cheb Luby u Chebu. „RegioShark jezdí také na trati Karlovy Vary Johanngeorgenstadt. Na dalších tratích zajišťují spoje jednotky Regionova. V dálkové dopravě jsou na trati Cheb Karlovy Vary nasazeny rychlíky, kde s vodou také není problém, zmodernizované vagony s vodou jezdí i směrem na Prahu," uvedla mluvčí. „Vzhledem k modernizaci vlaků v kraji lze jen těžko České dráhy vinit z napomáhání šíření žloutenky. Vozů bez vody jezdí minimum."