I když se soupravy měly mezi městy Aš a Selb prohánět již na konci loňského roku, stane se tak nejspíše až v roce 2016. Největší komplikace jsou na německé straně, kde byla velká část kolejí již odstraněna. Na české straně sice koleje nechybí, ale je potřeba je zrekonstruovat.

Česká strana za rekonstrukci zaplatí 22,5 milionu korun a německá pak 13 milionů eur, což je přibližně 325 milionů korun českých.

„V tomto projektu se vyskytlo několik zádrhelů," uvedl Vladimír Omelka, ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah v Karlových Varech. „Jedním z nich je dokončení veškeré infrastruktury na železnici. V současnosti se se zahájením provozu počítá na přelomu let 2015 a 2016," informoval Vladimír Omelka.

Jedním z problémů, které dopravu na železničním spojení Aš Selb mohou zkomplikovat, jsou i samotná vozidla.

„Čeká nás ještě nelehký úkol, aby české soupravy, které jsou schválené pro provoz na českých železnicích, dostaly jako obvykle výjimku přepravovat cestující i na německé straně území," podotkl Omelka.

Pokud se tak povede, mohly by vlaky z Chebu a Aše zajíždět až na nádraží v německém Hofu. Už nyní se na dopravu do německého Selbu anebo Hofu těší spousta obyvatel.

„Nyní funguje kvalitní vlakové spojení do města Marktredwitz, které často využívám, a tak bych uvítala i vlak do Selbu," uvedla cestující Drahomíra Štěpánová z Chebu.

„Myslím, že by tento spoj přilákal mnoho lidí nejen do Německa, ale i více německých turistů k nám," dodala.

V tuto chvíli je však již zřejmé, že na budoucí trati se budou prohánět motorové jednotky. „Elektrifikaci na tomto úseku trati neplánujeme, přepravu osob by zajišťovaly motorové regionální vlaky od firmy Stadler, které mohou v současnosti vidět cestující například v Libereckém kraji," podotkl Omelka.