Takový je definitivní výsledek jednání zástupců obou měst u společné hranice.

„Znovu byl oběma stranami potvrzen termín zprovoznění této kdysi důležité železniční trati v prosinci 2015. Při nedávném jednání se řešila rovněž celá řada důležitých detailů tohoto strategického mezinárodního projektu. Například to byla žádost německé strany o možnost používat koleje z české strany při rekonstrukci železničního svršku," uvedl mluvčí ašské radnice Milan Vrbata.

Protože česká část nákladného projektu na propojení obou pohraničních měst je financována z dotace Evropské unie, hrozilo by při nedodržení termínu dokončení vrácení celé dotace.

Kvůli bezstarostné jízdě vlaků mezi Aší a Selbem bude také potřeba například důkladně přestavět železniční stanici Selb Plössberg, opravit kolejový svršek, obnovit zabezpečovací a sdělovací techniku anebo obnovit železniční přejezdy.

Podle Správy železniční dopravní cesty by náklady na české straně měly dosáhnout asi 75 milionů korun.