Konec roku 2015. To je termín, kdy by se měly na trati Aš Selb poprvé rozjet vlakové jednotky Regio-Shuttle od společnosti Stadler. O obnovu železničního provozu mezi těmito dvěma městy usilují jak česká, tak německá strana již několik let. Náklady na přípravu železnice (bez vlakových souprav) na české straně se dostanou až k téměř osmdesáti milionům korun.

„Celkové náklady na obnovení provozu na českém úseku dosáhnou 75 milionů korun," informoval před časem tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Tesař.

V současné době již je na české i německé straně dokončena projektová příprava potřebná pro zajištění obnovy trati. V průběhu letošního léta SŽDC předpokládá, že získá stavební povolení. V případě německého partnera by k tomu mělo dojít během podzimu.

„Projekt obnovy železnice mezi Selbem a Aší stále běží. Dokonce to vypadá tak, že by se se stavbou kolejí mohlo začít již letos," upřesnil ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah Vladimír Omelka. „Neustále se konají různá pracovní jednání a pracovní schůzky i s německou stranou, kde je objem prací mnohem větší," vylíčil Omelka s tím, že však nic nebrání tomu, aby se s provozem na této trati začalo v prosinci 2015. Navíc dodal, že na trati se mají objevit motorové jednotky Regio-Shuttle od firmy Stadler.

V příštím roce se tak naplno rozjedou rekonstrukční práce na obou stranách hranice. Na německé straně hranice dojde k přestavbě železniční stanice Selb-Plössberg, obnově sdělovací a zabezpečovací techniky a úpravám zabezpečení přejezdů.

„Pro dodržení plánovaného termínu obnovení provozu však bude rozhodující dokončení výstavby železničního mostu přes obchvat obce Erkersreut v Německu. Po jeho vybudování již nebude nic bránit návratu vlaků na tuto přeshraniční trať," upřesnil Pavel Tesař.

Práce na českém území budou zahrnovat rekonstrukci železniční stanice Aš a části trati ve směru ke státní hranici, včetně doplnění stávajícího technologického vybavení stanice.