Na to si postěžoval i Vladimír Štěrba ze Sokolova. Vadí mu, že spoje z Karlových Varů na Cheb nenavazují na odjezdy vlaků mířících do německých měst. České dráhy o problému vědí a snaží se najít řešení.

„Mám pocit, že jízdní řády netvoří lidé, kteří přemýšlejí," uvedl Štěrba. Upozornil na fakt, že vlaky, které z Chebu odjíždějí třeba do Marktredwitz, nemá člověk z Karlovarska šanci stihnout.

„Od Karlových Varů člověk přijede do Chebu vlakem číslo 7352 v 6.29 hodin a vlak na Marktredwitz odjíždí v 6.27 hodin. Stejný příklad je o dvě hodiny později. Kdy vlak přijede na chebské nádraží v 8:29, ale vlak do Německa opouští nástupiště již v 8:27. Takže v Chebu si musí člověk počkat dvě hodiny na další vlak," podotkl Štěrba.

„O tomto problému víme a jednali jsme o něm s německou stranou," uvedla mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová. „Nicméně spoje do Marktredwitz odjíždějí tak, aby zůstaly zachované přípojové vazby v této stanici do Norimberku," vysvětlila.

Podle ní na trati z Karlových Varů do Chebu zatím není možné z technologických důvodů a z důvodu křižování v Citicích jízdní řad koncipovat tak, aby spoje přijely do Chebu před odjezdem přeshraničních vlaků a spoje tak přímo navazovaly.

„Na přestup v Chebu je nutné počítat s šesti minutami. Plánovaná modernizace železnice Cheb Karlovy Vary by měla tyto překážky odstranit," dodala. Cestování v systému EgroNet funguje již od roku 2000. Na jízdenky se dá cestovat i v příhraničních oblastech v Česku.