Jen několik minut stačilo, aby se většina Mariánskolázeňska ocitla pod vodou. Podle údajů společnosti Povodí Ohře zde při čtvrteční podvečerní bouři spadlo téměř 41 milimetrů vody.

„Ten déšť mě zastihl ve Staré Vodě, když jsem se vracel z Chebu,“ řekl David Kurc z Mariánských Lázní. „Během chvilinky bylo uprostřed vesnice na silnici jezero. Když jsem pak dorazil domů, zjistil jsem, že mám vodu v ateliéru. Ucpal se totiž kanál před domem,“ dodal nešťastně.
Prudký déšť tak znovu prověřil kvalitu práce krizových štábů. Podle mínění pracovníků technických služeb ten mariánskolázeňský neobstál.

„Krizový štáb nefungoval. Vůbec nás předem neupozornil na možnost přívalových srážek,“ postěžovala si Milada Kraslová z Technického dopravního servisu (TDS), městské společnosti, která má na starosti úklid komunikací v Mariánských Lázních.
Přitom voda, která se hrnula z horní části města Ibsenovo ulicí na Mírové náměstí a dál přes lázeňské parky do centra, mohla způsobit nedozírné škody, pokud by se vylila z koryta místního potoka.

„Museli jsme čistit česla na potoku i jeho koryto, aby se nerozlil. Přitom je to starost společnosti Povodí Vltavy. Voda vyrážela poklopy kanálů, do kterých se pak propadla dvě auta. Pohotovost kanalizací nám ale vůbec nebrala telefon. Museli jsme si poradit sami. Naši zaměstnanci byli až do noci v práci,“ zlobila se Kraslová. Představitelé krizového štábu se podle ní ani včera dopoledne nezajímali, jak vlastně situace ve městě vypadala.
„Od minulého týdne máme problémy s telefonní linkou na pohotovostní službě. Náš dodavatel ji předělal z analogu na digitál a několikrát už vypadla. Bohužel i při té bouřce. Okamžitě jsme proto na našich internetových stránkách zveřejnili náhradní kontaktní číslo,“ vysvětlila selhání pohotovostního telefonu ředitelka společnosti Chevak Michaela Polidarová.

Nařčení z nekvalitní práce se bránil i šéf mariánskolázeňského krizového štábu Jiří Grim: „Ani my jsme nedostali z kraje varování. Bouře přišla příliš rychle. Navíc se jednalo o lokální záležitost a nebyl ani důvod svolávat povodňovou komisi,“ reagoval Grim na náš dotaz.

„Nejvíc mne udivila reakce některých hoteliérů po průtrži. Urychleně se dožadovali úklidu svých chodníků, aby jim prý hosté dovnitř nenanosili bláto. Našim úkolem je ale především úklid městských komunikací. Chci také poděkovat našim zaměstnancům. Nikdo jiný to totiž neudělá,“ prohlásil ředitel TDS Miloš Černý.