Vozíčkářům častokrát zkomplikují pohyb nepřizpůsobené nájezdy k budovám a autobusovým zastávkám. Podle chebského vozíčkáře Tomáše Haranta patří Cheb mezi světlé výjimky. I když i zde se drobné zádrhely při pohybu na kolečkovém křesle najdou.

„Město Cheb zrovna na přejezdy pro vozíčkáře celkem dbá," řekl Tomáš Harant. „Zejména pak na hlavních trasách a v centru města není s pohybem na vozíku problém," dodal.

Bariéry by měly mizet ještě na dalších místech ve městech.

„Postupné odstraňování bariér znesnadňujících pohyb po městě vychází z Generelu bezbariérových tras a bezbariérové dopravy na území města Cheb, který byl zpracován v roce 2008," uvedl Tomáš Ivanič z chebské radnice. „Jedná se o základní dokument pro systematické a cílené odstraňování bariér v dopravní infrastruktuře z hlediska dopravních cest, dopravních prostředků a informačních systémů. V generelu je navrženo osm páteřních a dvě vedlejší trasy, které na sebe navazují a spojují nejdůležitější místa ve městě, jako jsou například veřejně přístupné objekty, zastávky městské hromadné dopravy a podobně," podotkl Ivanič.

Už dlouhá léta bojuje také město Cheb o to, aby bylo i nádraží bezbariérové. Momentálně se totiž vozíčkáři bez potíží dostanou pouze na první nástupiště. Kdy se však nástupiště rekonstrukce dočkají, není dosud jasné.

„Vím o tom, že chebské vlakové nádraží není kompletně bezbariérové, ale já doufám, že se to povede dát během dalších let do pořádku," uvedl Tomáš Harant. „Sám jsem přepravy využil například do německého města Marktredwitz. Ale tehdy žádný velký problém nenastal, protože kolejové vozidlo má pod dveřmi zabudovanou vysouvací plošinu, po které jsem se dostal do vlaku i z něj," popsal svou jízdu Tomáš Harant.

Zádrhely nastávají pouze při přepravě do banky. „U peněžních ústavů si musí člověk vybrat. Některé mají již přístup pro vozíčkáře bezproblémový, jiné ho naopak nemají. I když i v této oblasti se snaží ústavy situaci řešit," uzavírá.