Pokud cestujete železnicí mezi Chebem a Karlovými Vary, pak se ještě musíte obrnit trpělivostí. Jedna z nejrozsáhlejších výluk v posledních letech stále trvá a skončí až v závěru září. Kromě jiného by ale modernizace této trati měla zrychlit projíždějící vlaky a zkrátit tak cestování mezi těmito městy až o několik minut. Nebude to ovšem zadarmo, celkově náklady na tuto akci vyšplhají k 290 milionům korun.

„V úseku Chomutov Cheb provádíme již od loňska stavební akci s názvem Zvýšení traťové rychlosti Ústí nad Labem Cheb," sdělil tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiáš.

Jde tak o soubor opravných prací, které umožní zkrácení jízdních dob rychlíků na tomto rameni přibližně o šest minut.

„Jedná se o součást celkové strategie Ministerstva dopravy, která má společně s úpravou grafikonů na ramenech Praha Děčín a Plzeň Cheb a nasazením moderních souprav s vyšší dynamikou jízdy umožnit funkční přípojovou rychlíkovou dopravu mezi těmito rameny," vysvětlil Marek Illiáš.

Letos opravné práce probíhají v úsecích železničních stanic Nové Sedlo u Lokte, Sokolov Dasnice a Kynšperk Cheb.

„Stavební práce provádíme po etapách a celkem potrvají až do září," vyčíslil Marek Illiáš s tím, že celkové náklady budou 290 milionů korun.

Pracovníci dráhy dají do pořádku i poničené koleje po povodních.

„V plánu máme také opravy škod po povodni 2013 na první koleji tratě Tršnice Kynšperk. Tam je doprava momentálně stále vyloučená," podotkl mluvčí SŽDC.

V současnosti musejí lidé cestovat výlukovými autobusy do Kynšperku, kde přesednou na vlak. Už teď se nemohou dočkat, až se opravy dokončí.

„Vlakem jezdit to je strašný. Neustále výluka a ještě je jízdné drahé. Autobusem je cestování v tomto případě mnohem pohodlnější," uvedla Dana Žáčková z Chebu.