Stavebníci pak začnou rekonstruovat železnici z Plzně do Prahy. Náklady na modernizaci tratě mezi Chebem a Plzní by se měly dostat až na 12 miliard korun.

„Momentálně jsme dokončili stavbu mezi stanicemi Plzeň – Stříbro. Do 30. dubna už završíme veškeré úpravy ve směru Cheb – Plzeň,“ sdělil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla. „V loňském roce jsme dokončili úsek Planá u Mariánských Lázní – Cheb a nyní se pracuje na úseku Stříbro – Planá u Mariánských Lázní, Zbiroh – Rokycany a Beroun – Zbiroh,“ uvedl mluvčí s tím, že celkové finanční náklady na rekonstrukci trati mezi městy Cheb a Plzeň se vyšplhají až ke 12 miliardám korun.

Cestující jsou z výluk už otráveni. „Jsem už starší člověk a přesedání z vlaku na autobus a zpět mě fyzicky zmáhá,“ řekla seniorka Jana Malá z Chebu.

Rekonstrukce železničního svršku se dotkne i úseku Cheb – Cheb, státní hranice. „Na tuto část byla zpracována aktualizace přípravné dokumentace stavby a budou se nejdříve uskutečňovat jednání na úrovni vrcholových správců obou železnic,“ řekl Pavel Halla. Připravovaná přestavba se však nedotkne chebského nádraží. „Rekonstrukce nádraží se uskutečnila mezi lety 1994 – 1996 a stála asi 2 miliardy korun. Z čehož 60 procent přispěla Evropská unie,“ vysvětlil. „Přebudování chebského nádraží v rámci výstavby koridoru neplánujeme.“