Takto minulý týden rozhodl Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Starší muž se loni v říjnu nedovolal na linku 155 záchranné služby a záchranka tak přijela k pacientovi pozdě. Pacient, který trpěl chronickým onemocněním a byl ve špatném zdravotním stavu, nakonec zavolal místní lékařku, která pak kontaktovala záchrannou službu přes jiné telefonní číslo. 

„Společnost Telefónica plně respektuje rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu o udělení pokuty za krátkodobý výpadek linky záchranné služby v Karlovarském kraji," potvrdil pokutu Ctibor Jappel, mluvčí Telefóniky.

Společnost Telefónica na základě výsledků vyšetřování přijala celou řadu opatření, která mají do budoucnosti minimalizovat pravděpodobnost výskytu těchto selhání. Na technické úrovni došlo ve všech krajích České republiky k zvýšení citlivosti alarmů u všech národních tísňových linek.

„V tuto chvíli tak zaměstnanci dohledu budou v reálném čase upozorněni na každý nespojený hovor, což případnou poruchu na lince odhalí okamžitě. Považujeme za důležité uvést, že rozhodnutí ČTÚ se týká pouze nedostupnosti linky 155 a nesouvisí nijak s případem pacienta z Mariánských Lázní," řekl Jappel s tím, že v případě nedostupnosti národních tísňových linek je vždy k dispozici ještě mezinárodní linka 112, jíž je možné volat z jakéhokoli telefonu, a to i v případě, že v něm nebude vložena SIM karta.

Z vyšetřování vyplynulo, že v den, kdy se případ stal, se rekonfigurovala transitní ústředna. Uvedl to tiskový mluvčí Telefóniky O2 Hany Farghali.

Technik ale po skončení prací nevyzkoušel telefon. Proto nemohl zjistit fakt, že směrování na linku 155 nefunguje.