Za problémy se svým vozidlem vidí Eva Pišeková z Františkových Lázní nekvalitní palivo. Problémy se ukázaly po najetí několika desítek kilometrů.

„Natankovala jsem v sobotu a v neděli, když jsem jela do nemocnice, špatně mi startovalo auto. Zpočátku jsem tomu nevěnovala moc pozornosti,“ začala popisovat své potíže. „V pondělí jsem nikam nejela, ale v úterý před cestou do zaměstnání mi to auto udělalo znova. Během jízdy jsem cítila, že vůz takzvaně netáhne. Po ujetí pár kilometrů se rozsvítilo červené světýlko na palubní desce. Zastavila jsem, vypnula motor, a po opětovném nastartování to bylo stejné,“ řekla. „Zajela jsem do servisu, kde mi technik řekl, že už jsem ten den asi šestá, a ptal se, kde jsem tankovala. Na to jsem odpověděla, že na Zlatém Vrchu v Chebu. On se jen usmál, řekl mi, že je to způsobené slabým palivem, a doporučil mi, abych dotankovala silnější benzín, tedy ne 95 jako obvykle, ale 98, aby se palivo promíchalo,“ dodala. Poté Pišeková došla na zmíněnou čerpací stanici, kde vynadala obsluze.

S podobným problémem se setkal také Richard Romanec z Františkových Lázní. „Natankoval jsem na Zlatém Vrchu a jel jsem na dovolenou. Po 400 kilometrech najednou auto škytlo a dál nejelo. Bylo zadřené palivové čerpadlo,“ popsal. „Domnívám se, že je to benzínem, který jsem koupil, a mám v úmyslu se obrátit na Českou obchodní inspekci,“ řekl.

Co tedy dělat, když se majitel vozidla domnívá, že za závadou jeho vozidla je nekvalitní palivo? Především se obrátit na provozovatele čerpací stanice. „Obsluha je tam kvůli hmotné odpovědnosti,“ uvedl Radek Houška, provozovatel čerpací stanice na Zlatém Vrchu. „Samozřejmě že se to může stát, ale je divné, když se závada projeví u jednoho či dvou zákazníků, když jich denně přijede kolem dvou až tří stovek,“ sdělil s tím, že se k problémům zákazníků rád vyjádří, jen co se osobně dostaví do Chebu. To bude tento čtvrtek.

Jak ale doplnil, v takovýchto případech potřebuje od zákazníka účtenku ze dne, kdy palivo koupil.

Také se prý stává, že někteří řidiči zkouší, zda náhodou neuspějí, když si někde přečtou, že se objevilo nekvalitní palivo.

„Může se také stát, že nám dopravce přiveze benzín smíchaný s palivem, které vezl v cisterně předtím, a řádně ji nevyčistil. Jak ale říkám, obsluha neví, co je v nádržích, je tam kvůli hmotné odpovědnosti a v případě problémů je lepší se hned domluvit se mnou. Zákazník je pro nás důležitý a jsme rádi, když se k nám s důvěrou vrací,“ zakončil. Podrobnější informace přinese Deník v některém z dalších vydání.