Už pět set žádostí o proplacení lékárenského poplatku museli úředníci zamítnout. V praxi to ale zatím znamená, že musí neschválení pacientovi oznámit písemně. Finance tak místo k občanovi putují poště. To by se ale mělo změnit.

Nejistí si mohou zavolat

„Je připravený ke schválení materiál, který bude upravovat problematiku špatně či nedostatečně vyplněných žádostí o proplacení daru,“ informovala Andrea Bocková mluvčí Krajského úřadu Karlovarského kraje. „Bude stanoveno pravidlo, že pokud žádost nesplní všechny uvedené podmínky, bude zamítnuta, a zároveň tato informace nebude žadateli písemně oznámena.“ Zda byla žádost schválená si budou moci pacienti ověřit po telefonu.

Mnozí občané by byli sice raději, kdyby jim oznámení přišlo poštou, krok ale chápou. „Je to jistě lepší řešení, protože by se peníze jinak jen přesunuly na nákup poštovních známek,“ řekl Jan Lukeš z Chebu.

Často chybí podpis

Karlovarský kraj obdržel celkem od září 3986 žádostí, z toho ale úředníci museli 478 zamítnout. „Nejčastější chyby, kterých se občané dopouštějí, je chybné číslo bankovního účtu, neuvedení čísla bankovního účtu či nedodržení lhůty tří pracovních dní,“ jmenovala mluvčí. Dalším problémem je nepodepsaná žádost. Dotyčný tak vlastně neposkytne souhlas se zpracováním osobních údajů. Částku nedostali zpět ani lidé, kteří chtěli proplatit poplatky za léky vydané před 1. září. „Nově bylo radou kraje schváleno, že finanční dary se zasílají na bankovní účet uvedený žadatelem v žádosti, to znamená, že již nemusí jít přímo o bankovní účet žadatele, jak bylo původně požadováno, ale účet kohokoli jiného,“ uvedla ještě Andrea Bocková.

Částka se ztrojnásobila

Za regulační poplatky v lékárnách zaplatil v září kraj 582 tisíc korun. Andrea Bocková uvedla, že je to téměř třikrát více než v srpnu, kdy kraj proplácel poplatky pouze v Ústavní lékárně Karlovarské krajské nemocnice.