Velký šok zažívali řidiči v Hradišti u Chebu. Tamní přejezdové zabezpečovací zařízení bylo v páteční podvečer rozbité a nefungovalo. Řidiči tak museli spoléhat na vlastní zrak a sluch, aby mohli bezpečně přes přejezd přejet. Závory byly stále nahoře.

„Tento přejezd měl v minulých letech několik poruch,“ pověděl devětapadesátiletý Miroslav z Chebu. „Vzpomínám si, že jednou, když jsem tudy jel, svítila neustále červená světla, a žádný vlak nebyl v dohledu,“ řekl udiveně. Stál jsem u přejezdu asi dvacet minut a pak se najednou závory zvedly a začalo svítit bílé světlo. Asi před rokem tento přejezd opravili a zmodernizovali a od té doby s ním velké problémy nebyly, až na dnešek,“ doplnil.

Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Pavla Hally nastal problém se starým kabelem. „V pátek odpoledne nás potrápila porucha zabezpečovacího zařízení s označením P100 kvůli závadě na napájení,“ informoval Halla. „Kabeláž je stará již mnoho let a v budoucnu uvažujeme o její celkové výměně. Hned po poruše se začalo pracovat na obnově napájení zabezpečovacího zařízení a v pátek večer bylo zabezpečovací zařízení uvedeno znovu do provozu,“ doplnil Halla.
Někteří řidiči byli doslova v šoku, když se blížili k přejezdu a neslyšeli žádné zvonění výstražného zařízení ani neviděli výstražná světla. „Přibližoval jsem se k přejezdu a divil se, že nefunguje signalizace, tak jsem hodně přibrzdil a najednou zahoukal vlak. Hrozně jsem se lekl,“ řekl padesátiletý Jiří z Chebu.

Proč musí vlak na porouchaném přejezdu houkat, nám řekl náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera. „Pokud se zabezpečovací zařízení rozbije, musí se strojvedoucí řídit platnými předpisy. Zejména má povinnost snížit rychlost vlaku před železničním přejezdem na 10 km/h a za druhé musí dávat výstražnou signalizaci houkáním,“ vysvětlil Jan Kučera. A podotkl, že řidiči se v takové situaci musejí řídit výstražnými kříži, které jsou i na přejezdech se závorami.

„Podle zákona o provozu na pozemních komunikacích se může šofér k přejezdu bez výstražných světel přibližovat maximálně 30kilometrovou rychlostí a především se musí přesvědčit, zda na něj může vjet,“ pověděl Kučera.