VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Železniční přejezd nefungoval

Cheb -Nejen řidiči motorových vozidel byli v šoku, když přijeli k závorám, které byly rozbité.

5.10.2009
SDÍLEJ:

ŽELEZNIČNÍ PŘEJEZD v Hradišti u Chebu byl v pátek několik hodin bez výstrahy. Vlaky zde musely projíždět pomalu. Foto: Jan Šimeček

Velký šok zažívali řidiči v Hradišti u Chebu. Tamní přejezdové zabezpečovací zařízení bylo v páteční podvečer rozbité a nefungovalo. Řidiči tak museli spoléhat na vlastní zrak a sluch, aby mohli bezpečně přes přejezd přejet. Závory byly stále nahoře.

„Tento přejezd měl v minulých letech několik poruch,“ pověděl devětapadesátiletý Miroslav z Chebu. „Vzpomínám si, že jednou, když jsem tudy jel, svítila neustále červená světla, a žádný vlak nebyl v dohledu,“ řekl udiveně. Stál jsem u přejezdu asi dvacet minut a pak se najednou závory zvedly a začalo svítit bílé světlo. Asi před rokem tento přejezd opravili a zmodernizovali a od té doby s ním velké problémy nebyly, až na dnešek,“ doplnil.

Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Pavla Hally nastal problém se starým kabelem. „V pátek odpoledne nás potrápila porucha zabezpečovacího zařízení s označením P100 kvůli závadě na napájení,“ informoval Halla. „Kabeláž je stará již mnoho let a v budoucnu uvažujeme o její celkové výměně. Hned po poruše se začalo pracovat na obnově napájení zabezpečovacího zařízení a v pátek večer bylo zabezpečovací zařízení uvedeno znovu do provozu,“ doplnil Halla.
Někteří řidiči byli doslova v šoku, když se blížili k přejezdu a neslyšeli žádné zvonění výstražného zařízení ani neviděli výstražná světla. „Přibližoval jsem se k přejezdu a divil se, že nefunguje signalizace, tak jsem hodně přibrzdil a najednou zahoukal vlak. Hrozně jsem se lekl,“ řekl padesátiletý Jiří z Chebu.

Proč musí vlak na porouchaném přejezdu houkat, nám řekl náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera. „Pokud se zabezpečovací zařízení rozbije, musí se strojvedoucí řídit platnými předpisy. Zejména má povinnost snížit rychlost vlaku před železničním přejezdem na 10 km/h a za druhé musí dávat výstražnou signalizaci houkáním,“ vysvětlil Jan Kučera. A podotkl, že řidiči se v takové situaci musejí řídit výstražnými kříži, které jsou i na přejezdech se závorami.

„Podle zákona o provozu na pozemních komunikacích se může šofér k přejezdu bez výstražných světel přibližovat maximálně 30kilometrovou rychlostí a především se musí přesvědčit, zda na něj může vjet,“ pověděl Kučera.

Autor: Jan Buriánek

5.10.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Videosouhrn Deníku – pondělí 11. prosince 2017

Podruhé narozen pod koly tramvaje a padlý symbol Vánoc: nejlepší videa dne

Ilustrační foto.

Monitoring ukázal, jak infekční jsou klíšťata

Potraviny pomáhají. A zájem je velký

Karlovarský kraj – Přišla zima, blíží se Vánoce a právě v tomto období nejvíce narůstá poptávka po zboží z Potravinové banky Karlovarského kraje.

Pojištění pracovní neschopnosti může vytrhnout trn z paty

Dlouhodobá léčba nemoci nebo úrazu zamává nejen s psychikou člověka, ale také s jeho peněženkou. Pokud nemáte našetřenou solidní rezervu, zamyslete se nad připojištěním pracovní neschopnosti. Může vám přijít vhod. Co byste o připojištění měli vědět prozrazuje David Kučera, finanční poradce Partners.

Po nehodě se kamionu protrhla nádrž, naftu zlikvidovali hasiči

Aš – U dopravní nehody kamionu zasahovali v pátek večer hasiči z Aše a Chebu.

Řidička přehlédla chodce

Cheb – Nehodu vozidla s chodcem museli v týdnu řešit dopravní policisté na křižovatce chebských ulic Evropská a Valdštejnova.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT