Pracovníci Správy železniční a dopravní cesty se nyní soustředí na kontrolu nově vystavěných kolejí. Před sebou mají však ještě jeden náročnější úkol. Ten se týká výměny přejezdových zabezpečovacích zařízení se závorou. Ty stávající budou demontovat. Celkem je na desetikilometrové trase pět takových přejezdů.

„Veškeré přejezdy budou osazeny novým světelným přejezdovým zabezpečovacím zařízením, a staré budeme rozebírat," potvrdil mluvčí Správy železniční cesty Marek Illiáš s tím, že se to stane během měsíce května.

Na trati se tak objeví zcela nová bezpečnější a spolehlivější zařízení s elektronickým zvonkem takzvané druhé generace, který je hlasitější než ten původní. Dosud tam na přejezdech byly starší typy semaforů s elektronickým zvonkem první generace, který však měl mechanické součásti. Nově umístěná přejezdová zabezpečení dostanou i novou světelnou skříň a pohon závor.

Nový typ přejezdového zabezpečení splní tak nejen přísné bezpečnostní požadavky kladené na tato zařízení, ale přinese navíc oproti stávajícím typům další kvalitativní zlepšení jak po stránce konstrukční, tak funkční.

Použity tu budou i nové plastové svítilny z nerozbitného polykarbonátu, který je odolný i vůči slunečnímu UV záření a není tak třeba ho pravidelně natírat.