Na redakci Deníku se obrátil jeden z nich.

„Před nedávnem se v médiích objevila zpráva, že Mariánské Lázně rozhodují, zda provozovat dále trolejbusy,“ napsal redakci Michal Pavlík. „Jako hlavní argument proti trolejbusům posloužila údajně vysoká cena za jejich provoz, která je prý výrazně vyšší než při provozu autobusů. Nicméně si musíme uvědomit, že údajná vysoká cena provozu je již stereotypem, jenž se vytahuje, kdekoli se hodí, nikoli pravým důvodem,“ uvedl Pavlík.

„V současné době zdejší společnost provozuje celkem devět trolejbusů, které vypravuje na čtyři linky. Sedm trolejbusů z celkového počtu je nízkopodlažních, přičemž pět z nich navíc městu zaplatila v rámci dotace Evropská unie. Město tedy nedávno téměř kompletně obnovilo trolejbusový vozový park, a přišlo k tomu velmi levně.

Nyní uplynulo pět let od doby, kdy nové vozy poprvé vyjely do ulic. A právě v této chvíli město vysílá do světa informaci, že úvahy o zrušení trolejbusů znovu ožívají,“ řekl Pavlík. „Jak lze znovu probuzené tendence chápat? Uzavření provozu pět let po získání nových vozů z evropské dotace zavání minimálně výsměchem unii či znevažování její podpory.“ Ve svém vyjádření dále uvádí:

„Dotace měla nastartovat renesanci mariánskolázeňského trolejbusového provozu a přispět k jeho dalšímu rozvoji. Když se před zmiňovanými pěti roky objevily jako přízrak v ulicích novotou zářící trolejbusy, všichni jásali, neboť věřili, že po letech bojů mají vyhráno. Připomeňme, že nové trolejbusy mají životnost ještě minimálně deset let, v provozuschopném stavu jsou i veškerá ostatní zařízení jako trolejové vedení. Kvalitní městská doprava je jednou z mála věcí, jíž se město dnes může skutečně pochlubit. Kdyby z ulic zmizely, zmizel by s nimi každopádně zároveň jeden z nejznámějších symbolů. Část atmosféry místa by byla nenávratně ta – tam.“

Mariánskolázeňská radnice se ale brání. „Nevím nic o rušení trolejbusů v našem městě,“ uvedl starosta Zdeněk Král. „Žádné jednání na toto téma neproběhlo. Město schválilo dotaci na městskou hromadnou dopravu na tento rok 11,7 milionů korun. Domnívám se, že v republice nemáme srovnatelnou konkurenci, co se týká příspěvku na MHD a obyvatele.“